Masz pytania? Zadzwoń do nas!

+48 506 457 409
Wybudujemy Twoją elektrownię słoneczną

Nie zdążyłeś złożyć wniosku w ramach programu Mój prąd? Nic straconego!

Opublikowano: 12 stycznia 2020 w kategorii Fotowoltaika

Pierwszy nabór wniosków w ramach programu „Mój Prąd” zakończył się w dniu 20 grudnia 2019 roku. Nie oznacza to, że osoby, które nie zdążyły do tego czasu wypełnić dokumentów, straciły szansę na uzyskanie dofinansowania. 13 stycznia uruchomiony został kolejny nabór wniosków na dofinansowanie do fotowoltaiki, który potrwa do 18.12.2020 roku lub do wyczerpania alokacji środków.

Program „Mój Prąd” w praktyce

Beneficjentem programu mogą być osoby fizyczne, które wykorzystują instalacje fotowoltaiczne do wytwarzania prądu na własne potrzeby. Dofinansowanie w wysokości 5000 złotych można uzyskać na inwestycje zakończone po 23.07.2019 roku. Na realizację programu przeznaczono 1 miliard złotych, co pozwoli na udzielenie dofinansowania 200 tysiącom beneficjentów. W pierwszym naborze wpłynęło ponad 13 tysięcy wniosków, z czego aż 2578 zostało odrzuconych (stan na 9 grudnia 2019 r.). W przypadku prawidłowo wypełnionych wniosków procedura rozpatrywania jest krótka i już po 7 dniach można otrzymać dofinansowanie do fotowoltaiki.

Wniosek o dofinansowanie – jak nie popełnić błędów?

Duży odsetek odrzuconych wniosków (prawie 20%) wskazuje na popełnianie błędów przez wnioskodawców. Według informacji przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyczyną odrzucenia wniosków są błędy formalne oraz aplikowanie na instalacje fotowoltaiczne założone przed 23.07.2019 r. Na co zwrócić uwagę przygotowując wniosek o dofinansowanie do fotowoltaiki?

  • ręcznie wypełniane dokumenty muszą być czytelne – należy pisać drukowanymi literami;
  • dokumentacja musi być kompletna, powinna zawierać wniosek i wymagane załączniki (kopia faktury wraz z potwierdzeniem zapłaty, zaświadczenie operatora sieci o zainstalowaniu licznika, oświadczenie w przypadku samodzielnego montażu);
  • należy sprawdzić, czy wszystkie dokumenty zostały prawidłowo podpisane;
  • trzeba pamiętać o wymaganej adnotacji na fakturze.

Na szczęście błędy formalne nie wykluczają ponownego złożenia wniosku, jednakże znacznie wydłużają czas uzyskania dofinansowania.

Dotychczas wykorzystano zaledwie kilka procent środków przeznaczonych na realizację programu, dlatego nie ma zagrożenia, że środki z dnia na dzień się skończą. Nie ma powodu do niepotrzebnego pośpiechu, który może być przyczyną popełniania błędów. Prawidłowo przygotowany wniosek gwarantuje szybką wypłatę dofinansowania. Warto zapoznać się z zasadami programu, a w razie wątpliwości skorzystać z naszej pomocy.

Zachęcamy do kontaktu!

Wczesniejsze wpisy
Zmiany w programie „Czyste powietrze”
24 marca 2020

Zmiany w programie „Czyste powietrze”

Program „Czyste powietrze” w najbliższym czasie ma ulec pewnym modyfikacjom. Ministerstwo Klimatu podejmuje pracę nad znaczącym uproszczeniem procedury wiążącej się zarówno ze […]

Program Mój prąd – jak uzyskać dofinansowanie instalacji fotowoltaicznej?
2 listopada 2019

Program Mój prąd – jak uzyskać dofinansowanie instalacji fotowoltaicznej?

Rządowy projekt „Mój prąd” to szansa na pozyskanie dofinansowania mikroinstalacji fotowoltaicznej. Program skierowany jest do gospodarstw domowych. Wg szacunków pomysłodawców – Ministerstwa […]

Prosument – kto to taki?
24 września 2019

Prosument – kto to taki?

Prosument to osoba, która wytwarza energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby za pomocą mikroinstalacji. Zgodnie z nowelizacją ustawy o […]

Zaufali nam

Zadzwoń +48 506 457 409